October 10, 2012

Bantuan Untuk Baby Adam

Assalamualaikum wbt.. Alhamdulillah Allah swt masih memberikan kita nikmat iman dan islam..nikmat anggota, nikmat bernafas di destinasi persinggahan kita iaitu dunia sementara ini..


Pagi tadi sampai-sampai pejabat tengok MHI TV3.  Temubual dengan ibu ayah baby adam. Buka blog, ada update juga dekat mynameismy :) Ya Allah.. sedihnya tengok keadaan adam. Besar pengorbanan ibu adam, kuatnya semangat insan kecil itu berhadapan dengan penyakitnya. Tubuh itu terlalu kecil untuk menghadapi kesakitan itu. Tapi kita kena yakin dan percaya... Allah swt takkan uji setiap hambaNya tanpa hikmah.

Tak sanggup nak tengok keadaan baby adam.. Ya Allah kesiannya.. Ya Allah sakitnya.. itu je yang mampu ana luahkan sepanjang melihat keadaan adam, bagaimana ibu adam membersihkan adam. Tubuh yang hanya kaku.. penuh dengan luka duka tapi punyai kekuatan yang luar biasa. Itulah baby Adam Syukri.

Marilah kita membantu keluarga itu... mungkin kita sudah ada anak-anak dan bakal menjadi ibu kepada anak-anak kita. Semoga Allah menilai setiap usaha dan bantuan kita dengan pahalanya yang berganda-ganda. 

Jika tidak mampu dengan wang ringgit, cukuplah doa yang tulus ikhlas kepada Allah swt untuk kesembuhan baby adam dan kekuatan buat keluarganya.


Untuk sumbangan, bolehlah disalurkan kepada akaun bank si ibu:
Noraisah  Mohamad Malena
161136331818 (Maybank) atau 02040007292201 (CIMB)

"Ya Allah, hilangkan dari dirinya penyakit, kembalikan dia kepada kesehatan dan ke-sembuhan. Bantulah dia dengan sebaik-baik perlindungan, dan kembalikan dia kepada sebaik-baik kesembuhan. Jadikanlah apa saja yang dirasakannya pada waktu sakitnya sebagai pahala untuk kehidupannya dan penghapus atas segala kesalahan-nya. Ya Allah, sampaikan shalawat kepada Muhammad dan keluarga Muhammad. Amin Ya Allah , Amin Ya Robbillalamin."

Notahati : Besarnya pengorbanan seorang ibu untuk anaknya. Alhamdulillah sahabat kesayanganku zulfanida dan jadi mama semalam. Doakan baby dan mamanya baik-baik saja ye. Tahniah juju...hehe ^___^

"Jaga Diri, Hiasi Peribadi"
~tamansyurga_87~

2 comments:

lieyalatif said...

follo gak fb adam nieh....tertunggu2 update dari ibunye tiap hari...now kat icu dah....harap ade laa keajaiban dan sinar tuk baby kecil ni....

Cikgu Ma said...

memang sedih tengok baby tu....moga Allah pnjangkan usianya dan diberi kesihatan yg baik...bagi ibu adam, moga tabah..


**akak tak pndai nak buat tutorial vektor, boleh cari kat youtube ^_^