September 20, 2011

Perbaiki Hubungan dgn Allah S.W.T


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.. sesungguhnya segala puji-pujian selayaknya hanyalah untuk Allah, Tuhan pencipta seluruh alam semesta ini..

kadang2 kita lupa nak jaga hubungan dengan Allah. Sedangkan jika baik hubungan kita dengan Allah.. baik jugalah hubungan kita dengan manusia. jika kita mengharap dengan Allah.. pasti setiap harapan kita, dipermudahkan dlm redha Allah.. :)


Tidak hanya memandang pada org lain, tp melihat pada kekurangan diri sendiri. kadang2 timbul ketidak persefahaman dengan orang di sekeliling.. sedangkan sudah sedaya upaya mengawal amarah, nafsu dan percakapan yang di lontarkan. Mencari mana silapnya.. rupanya2, bila muhasabah diri sendiri... rupa2nya, terlalu jauh hamba Allah ini lalai dlm menjaga perhubungan dgn Allah.. hamba Allah ini leka dalam berkomunikasi dgn tuhan penciptanya.. hamba Allah ini pudar dalam pengharapan pada Allah utk setiap impian.. kerana itu Allah uji diri ini dgn menegur melalui kocakkan perhubungan diri ini dgn sesama manusia..

Alhamdulillah.. terima kasih Ya Allah atas teguranMu utk hambaMu yg sombong dan lalai ini... Syukur Ya Allah.... semoga Dia sentiasa menegur untuk setiap keterlanjuran perbuatan dan perkataan supaya boleh dijadikan pengajaran dari sesuatu pelajaran. Ya Allah jadikan aku hambaMu yg bersyukur, hambaMu yg solehah.. supaya aku beroleh manfaat dalam setiap perkara yg aku usahakan dlm urusan duniawi dan ukhrawi ku.. Ameenn~

Barangsiapa memperbaiki hubungannya dengan Allah, maka Allah akan menyempurnakan hubungan-Nya dengan orang tersebut.”(HR. Hakim)

No comments: